2012. december 4., kedd

Tanácsot kérek

Mátéval az első 3 hónapban összebújva aludtunk. Marcussal nem, mert nem akartam, hogy azt érezze Máté, hogy kiszorul valamiből: Így az első időkben Máté aludt közöttünk, ha éppen kedve volt, Marcus meg egyedül a gyerekszobában. Ez a tendencia azóta is megvan. Marcus alszik a kiságyában, Máté meg ha kedve van (jellemzően az éjszakai pisilés után) az ágyunkban köt ki.
Mindez azt eredményezte, hogy míg Máté bújos puszilgatós, egymást átölelve alvós, addig Marcus nem szeret együtt aludni senkivel. Természetesen a bűntudat megvan, hogy nem adtam meg azt a gondoskodást a Marcusnak, amit Máténak, de nem tudtam a jó megoldást- és most sem tudom.
Kb 1 hete Marcusnak nagyon fáj éjszakánként a foga: na nem lyukas, hanem ugyan a rágófogaknál 3-nak már átütött a hegye, de úgy látszik a nagy felület miatt nagyon lassan és fájdalmasan tör át. Ráadásul most mintha a szemfogai is nekiindultak volna.
Tehát alapból nyűgős; ráadásnak meg nagyon keményen be is taknyosodott. Így több olyan éjszaka volt, amikor semmit nem aludt (és bármily meglepő én sem), nappal meg nem lehetett bírni vele mert fáradt volt, de aludni nem akart/tudott.
Így egy körül ébred Máté, jön pisilni, majd bemászik kettőnk közé, ha nincs nagyobb gond, akkor 3 körül ébred Marcus és már csak azt lehet érezni, hogy kapaszkodik fel az ágy oldalán, hogy bebújjon.
Viszont: Marcus mellett nem lehet aludni. vagy kimegyek vele a nappaliban a kanapén aludni, vagy mindenki félálomben hánykolódik reggelig. Tudom, hogy van még 2 megoldás:
1: Marcust visszateszem az ágyába (20 péerces ordítás), Máté meg marad velünk. Ezt nem kicsit tartom igazságtalannak, főleg, mivel a kicsi is látja, hogy a bátyja nem a helyén alszik.
2: mindkét gyereket a vándorlás pillanatában visszafordítjuk és mindenki a saját ágyában alszik. Ebben az esetben meg attól tartok, hogy ez Mátére lenne negatív hatással: így is pszichológushoz kell hordanunk majd, mert állítólag az egykéből testvérré válás folyamata okoz benne annyi bizonytalanságot, hogy emiatt nem beszél.
Na, most mit tegyek??????

ja, a dolognak azért van pozitív hozadéka is:Marcussa lehet összebújva aludni, már nem tol el magától. :D

2 megjegyzés:

  1. Rólunk írtál?? Dettó, Zozi jön és ott alszik, Marci (szegény Marcik) pedig a saját ágyában. Bár mostanában már annyira kialvatlan vagyok, hogy bekeményítettem és Zozit visszaviszem az ágyába amikor jön akkor azonnal. (van olyan éjszaka, hogy 4-5 alkalommal is) Persze rájött, ha csendben jön, nem vesszük észre és odafészkel a lábunkhoz :D
    De nálunk Marci csak olyankor igényli az összebújást, ha fáj valami, akkor sem mellettem, hanem a hasamra fekve alszik.
    Szóval bocsánat nem segítettem... kíváncsi vagyok hogy csinálják mások.

    VálaszTörlés
  2. Van egy honlap, ahova lehet írni és kérdezni, ha gondolod. Nagyon kedves lány csinálja, alvásszakértő, szoptatási és hordozási tanácsadó.

    egyuttalvas.blogspot.hu

    VálaszTörlés